Tuesday, March 22, 2011

Makluman Aktiviti Surau Al-Mukminin

1. Kutipan Derma Mengubahsuai Surau


Demi keselesaan jemaah surau menjalankan aktiviti, pihak AJK membuat keputusan surau perlu diubahsuai dalam masa terdekat ini. Permohonan telah dimajukan kepada pihak berkenaan, walaubagaimanapun pihak surau merasakan perlunya penglibatan ahli kariah taman bersama-sama menyumbangkan sedikit derma, wakaf dan doa dalam menjayakan usaha membangunkan fasiliti surau.

Semoga segala usaha dan sumbangan ahli kariah ini dihimpunkan oleh ALLAH SWT didalam pahala-pahala amal jariah kita, InsyaALLAH.

Maksud hadith Rasulullah saw:
“Apabila matinya anak Adam, maka terputuslah segala amalannya melainkan tiga (3) perkara; (i) sedekah jariahnya, (ii) ilmu yang bermanfaat, dan (iii) anak-anak yang soleh yang sentiasa mendoakannya.”


Segala sumbangan boleh disalurkan melalui akaun bank Islam seperti yang tertera di blog ini.

2. Kursus Pengurusan Jenazah

Kursus Pengurusan Jenazah akan diadakan pada 27 Mac 2011 (Ahad) bermula jam 8.30 pg hingga 12 tgh bertempat di surau Al-Mukminin. Semua penduduk Muslimin dan Muslimat taman College Height di jemput hadir.

3. Korban 1432H

Bersempena sambutan Aidil ADHA 2011/1432H ini pihak surau akan mengadakan ibadah korban/akikah pada hari raya tersebut. Kepada penduduk Muslimin dan Muslimat yang berminat atau berhajat untuk bersama-sama menyertainya silalah berhubung dengan wakil surau iaitu:

En Hazehar B. Hassan (No. 433 Jalan 8)
HP: 013 3721164


Satu bahagian RM370.00


Seekor lembu = tujuh bahagian.

Alhamdullillah, buat masa ini sudah ada seekor lembu untuk dikorbankan.

No comments:

Post a Comment